tisdag, september 13, 2011

Solhälsning och ashtangakurs

I går kväll tände jag några ljus i sovrummet.

De brann med lugna lågor framför murstocken.

Så en rökelseslinga, en yogamatta och några perfekt flytande och njutbara solhälsningar.

En kropp i balans, lätt och svarande.

På torsdag börjar en nybörjarkurs i ashtanga här i Piteå, i vackra Yogahuset.

Jag har tänkt gå den. För att bygga från grunden, med hjälp istället för hemmabygge. Bara att andas i grupp ger kraft.

Ta möjligheten du med.

2 kommentarer:

Catarina sa...

Yoga låter så avslappnade och trevligt. Jag har provat att stå där och luta och tänja på StepIn.

Men vips blev jag illamående av det hela och spydde i en sopkorg. Sedan var jag illamående och likblek hela kvällen.
Så jag törs inte prova igen. :S

Mari sa...

Catarina, jag har också varit där, mått riktigt illa och varit snurrig, usch usch.

Senare har jag förstått att när man börjar utöva yoga släpper stress och spänning. Kroppens eget reningssystem sätts igång av andning och ställningarna. När slaggprodukter och gifter släpper kan man bli illamående.

Om det var så för dig vet jag såklart inte, men det stämmer på mig : )

Förstår att du inte är så sugen på att prova igen. Men det blir bättre ; )

Kram.