tisdag, juni 19, 2012

Bonusvecka

En hel och en halv dag kvar till semester. Det är klart det är nedräkning. Men det är alls inte outhärdligt. Eftersom det är röd lördag publicerar jag inget material, därför känns detta som en bonusvecka. Jag bokar upp jobb till veckan när jag kommer tillbaka. Av erfarenhet vet jag att det är lättare att slappna av och vara ledig när jag är ledig då.


Jag rensar skrivbord, både fysiskt och på datorn. Jag svarar på mejl och rensar även där.


Hemma har jag skrivit handlingslistan inför midsommar, jag har yogat in kvällen, lite trött och inte magiskt - men ändå.


Jag har ont i magen igen, och det tar all min energi. Men jag har en förklaring till vad som spökar. Och en förklaring innebär också en handlingsplan. Så även om jag nog väljer att skjuta den några veckor på framtiden, så är det skönt.


Men nu, tisdag kväll. En kopp te, "Barnmorskan från East End" på play och en sovande nyduschad dotter här intill.

Inga kommentarer: