fredag, juni 01, 2012

Bort

Jag drömmer om att sitta i en bred fönstersmyg med en temugg som värmer händerna. Jag drömmer om utsikt över vatten, eller kanske en vältrafikerad gata.



Sedan drömmer jag om att krypa ner i en renbäddad mjuklen hotellsäng och sova drömlöst och länge. Strosa på någon gata jag inte känner till, stanna vid ett kulört upplyst café med valv och klängväxter. Äta middag. Jag skulle kunna tänka mig att göra allt detta själv.


Mammalivet sliter på mig nu, det sliter på mig ner i märgen och gör mig så trött djupt inne. Den här mamman är lite stukad och ledsen inuti, just idag.

Tur att den här mamman fick äta lunch med sin egen mamma idag och tanka lite energi. Så känns det med ens lite bättre.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår känslan!! Jag var till Åre helgen som var. På träningskonvent. Fantastiska pass, strosning på byn, fika, bad, bubbelbad å bastu. God mat, blev sminkad. Det allra mesta ensam även om jag bodde med två andra tjejer. Så himla skönt!!!

/ Marajja

Anonym sa...

Man måste ta hand om sig själv för att kunna ta hand om andra-vad har du att förlora om du väljer att åka?

Elin sa...

Skickar en lååång kram!

Mari sa...

Marajja, det låter helt fantastiskt. Så härligt!

Anonym - visst har du rätt, men min utgångspunkt är inte att jag har något att förlora på att åka iväg. Det handlar nog mer om ekonomi, svårt att lämna bort ett barn som inte vill och heltidsjobb. Men jag har haft en minisemester i helgen : )

Tack Elin!

Mari sa...

Marajja, det låter helt fantastiskt. Så härligt!

Anonym - visst har du rätt, men min utgångspunkt är inte att jag har något att förlora på att åka iväg. Det handlar nog mer om ekonomi, svårt att lämna bort ett barn som inte vill och heltidsjobb. Men jag har haft en minisemester i helgen : )

Tack Elin!

Hanna sa...

Om ni hittar nån billig biljett så finns det plats för både dig och Siri hemma hos oss( skön säng, ny utsikt och fina gator att promenera på). Det är en billig minisemesterlösning där barnet får lekkompisar och du vuxensällskap och ett avbrott i vardagen! Kram!

Mari sa...

Ja Hanna! Ska kika på det : ) Längtar efter dig. Kram!