lördag, juni 16, 2012

Lördag


Jag och Siri har haft en såndär dag humörmässigt. Men jag bestämde mig för att ladda om
och åka med henne på min redaktionsfest. Så jag gjorde knut och satte en fjäril i håret.

Tog på mig en second hand-klänning för 40 kronor.
Med fin ringning i ryggen.

Markerar midjan fint. Känner mig fin i den. Efter middagen tog vi på oss
jeans och huvtröjor och åkte till ett ställe som jag planerat.

Vi åkte lååång ruschkana.
Många gånger.
Strosade längs vattnet.
Mot det fina Skeppscaféet. Känner mig alltid lite på semester när jag är här.
Många fina detaljer.


Hit ska vi gå och fika någon dag när vi är lediga, lovade jag Siri. 
Så gick vi vidare.
Kastade lite stenar i vattnet och såg dem plumsa.
Sprang uppför och nedför en gräskulle, och tittade på Tullmagasinet.
Här kan man hyra rum, jättefina. 
Innan vi åkte hem fick jag en önskesten av Siri. Jag nyttjade den genast.

2 kommentarer:

Living by Thea sa...

Fin klänning och fina bilder!

Mari sa...

Tusen tack : )