torsdag, juli 04, 2013

Sista dagarna


Jag har min näst sista semesterdag och med regnet utanför känns det som om sommaren går mot sitt slut. Så är det naturligtvis och min inre känsla krockar med sommarmagasin om aktiviteter som landar i brevlådan.

Visst kommer det fler varma dagar, fler sköna sommarkvällar, fler badhelger.

Men ändå. Det är lite vemodigt och ovant, om än det låter bortskämt. Jag brukar inte ens ha påbörjat min ledighet ännu, och nu är den till ända.

Dagarna rullar förbi, med små aktiviteter och utflykter. I går tog jag på mig min allra finaste sammetsklänning från Dagmar och träffade min goda vän Magnus för en pratstund och ett glas vin på lokal. En fin kväll.

Just nu är Siri hos en vän, så jag ska pallra mig iväg till gymmet även om jag inte är ett dugg sugen på mitt ryggpass.

Mer inspirerande än så blir det tydligen inte i dag. Men det kommer ju en kväll också. Bokläsning och Ernst på tv, det blir en skön kväll.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen en fin kväll! Kram!

Magnus sa...

Kommentaren ovan från mig! Lite ovan vid iPad...