onsdag, juli 31, 2013

In i augusti




 
I går firade vi min själavackra mans födelsedag i älskade vänners sällskap runt ett restaurangbord.
 
När jag styrde bilen hemåt rullade mörkret in och sensommarluften och hösten gör sig påminda.
 
Hemma dricker jag mitt yogite medan vi ser första avsnittet av Boardwalk Empires tredje säsong. Och jag är fast bland de schyssta hängslena, gubbkepsarna, miljöerna, reklamskyltarna och de kvinnliga karaktärernas frisyrer.
 
Så blir det tidig morgon. Hemi puffar upp mig före väckarens klockan-är-sex-signal. Jag äter frukost i tysthet och smyger iväg till jobbet innan sju. Tar ett kortintensivt träningspass i gymmet och sitter på min kontorsstol klockan åtta. Jobbar i framtiden, med augustis datum på skärmen.
 
Ser fram emot att dricka kaffe och äta svarta vinbär som jag plockade med mig i farten från en buske hemma i morse.
 
Ser fram emot en lunch med tända ljus, mot helgens bröllop och mot kvällens inbokade massagetid.
 
Livet, du är allt bra fint, ändå.
 

 

2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Mmm, låter som en perfekt dag!

Mari sa...

Ja :)