tisdag, december 03, 2013

Genom vardagen

Fyra ting, som gör min vardag lite roligare:


Nummer 1:

Clarisonic. En rengöringsborste för ansiktet. Pulserar och tvättar rent. Har beskrivits som en högtryckstvätt för ansiktet och porerna. (Tydligen) hyllad av Oprah Winfrey.

Låter som en Tv-shop-produkt, men faktum är att jag älskar min. Används två gånger om dagen med vanlig ansiktstvätt och det känns som om man varit på en liten ansiktsbehandling.


Nummer 2:

Visdomsorden till tepåsarna från kryddiga Yogi tea är fina och flitigt instagrammade. Men jag gillar varianten i lösviktsformat.

Deras chai är ayurvedisk teblandning med varm smak av kanel och ingefära och består av kryddbitar och blad - är alltså vare sig svart, rött eller grönt te.

Brygger på spisen i stor kastrull som alltid står framme. En halvtimme får det puttra, minst. Doftar trygghet i hela huset. Sedan har jag en laddning och värmer en kopp varje kväll.

Också kärlek.



 Nummer 3:

Sedan jag slutade med gluten går det bättre att äta mjölkprodukter.

Hemma använder vi dock laktosfria produkter i matlagning, de håller hög kvalitet i dag motför tidigare. Men i kaffe och te vill jag hålla mig helt mjölkproteinfri.

Tidigare drack jag sojamjölk, som det minst dåliga alternativet.

Gjorde hemmagjord nötmjölk när jag orkade. Men nu finns tack och lov sockerfri mandelmjölk att köpa.

Gör mig vardag lite bättre.



Nummer 4:

Också värdsligt. Men gelelack för hemmabruk, där man målar med speciellt nagellack och härdar under lampa är en favorit.

Tidigare orkade jag sällan måla naglarna. Jag gillar mörka nyanser och de flagnade (för) fort i vardagen. Men med gelelack sitter lacket i två veckor. Då brukar jag ta bort det eftersom jag har utväxt på naglarna.

Tar lite mer tid att måla, eftersom man torkar i lampan mellan varje lager. Men är å andra sidan helt torrt och stöttåligt när man är klar - och så sitter det som sagt fantastiskt.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Var köper du chai te i lösvikt?? Har också provat påsarna som är jättegoda, men jag vill också ha den underbara chai lukten i mitt hus. DIn blogg är fantastisk och jag läser varje dag:) // M

Mari sa...

Hej M. Kul att du kikar in här och tusen tack för dina snälla ord! Yogi-chai-teet köper jag inte i lösvikt, som i lösvikt man tar själv med skopa. Men det finns som löst te i en annan sorts förpackning. Det är alltså inte förpackat som tepåsar. Jag brukar köpa mitt på hälsokostbutiken.

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/yogi-te-classic-chai-eko-90-gram-

Kram!