måndag, februari 02, 2015

Den här bilden ...



* * *
Har en dag då jag återhämtar mig från magsjuka. Kanske är det ett tecken i tiden, för ofta när vårens och sommarens kataloger har trillat in så är jag hemma sjuk.

Ofta i ryggskott, nackspärr eller magsjuka. Tar en dag och bläddrar. River ut sidor, för fina saker (ibland), för fin redigering (ofta).

Även om att vara sjuk är trist, är det ändå fint att få tid att bläddra igenom allt det som andra människor skapat. Valt ut, satt ihop, fotograferat och formgett.

En av de saker som inspirerar mig i år är Ellos. Och det fina rullskåpet på bilden. En annan fining är fåtöljen här nedanför.

Så kan man fördriva en krypa-på-sig-dag.

Med att se andras hantverk i sin egen gebit.




Det här är en del av en följetång, en bunt utvalda bilder, tagna sedan tidigare.

Jag ser dem ibland i mitt bildarkiv på datorn och blir varm i magen.

Vissa av dem har ni sett förut, men här återuppstår de igen.


Inga kommentarer: