tisdag, augusti 18, 2015

Att hitta någon form av skatt hos sig själv



* * *
Jag har liksom aldrig tittat på pallen förut. Den har stått i uthuset alla år. Den har varit nerhoppad i gräset som stege när Siri var för liten för att kunna klättra upp i studsmattan utan hjälpmedel. Den har varit till hjälp vid diverse målningsarbeten och renoveringar.

Häromveckan liksom såg jag den. Rostig och sprucken och någon tass är borta. Men jag vet inte, nu har jag den på prov i hallen och jag tycker att den är rätt fin som den är.

Utan renovering.

Bara eltejpen som kan lidas bort, spindelnätet som kan sopas undan och någon tass för att spara golvet.

Annars tror jag att den är fin som den är.




Annars har den-riktiga-vardagen rullat igång.

Jag gör åter mina Helgsidor (förutom ett kortare gästspel som nyhetschef senare i veckan). Jag har kickstartat med två jobb. När jag körde från det ena igår kväll och kvällssolen flödade över i brons och vattnet låg spegelblankt och vackert så kände jag mig så lyckligt lottad.

Vilka berättelser jag får ta del av.

I veckan har jag också planerat in bedövningssprutor i ryggen och ett besök hos min bästa ryggbehandlare. Så ska det nog bli ordning på den här veckan med.




Inga kommentarer: