söndag, september 13, 2015

Filmkväll





* * *
Ja men alltså ~ igår såg vi kärleksfilm. Det är två ovanligheter i ett.

Först ser vi sällan film nuförtiden. Siri är vaken till framemot nio om helgkvällarna och eftersom vi lägger oss nästan i vardagstid även om helgerna så blir det inte tid över till film. Ett avsnitt av en tv-serie är mer lagom i längd.

Men igår hade Siri övernattningskompis, så de låg uppe vid datorn och såg pree-teen-film.

Det andra ovanliga är att det blev en kärleks, men jag har varit sugen på "The longest ride" ganska länge. Anledningen till det är att det är en Nicholas Sparks-film  ~ och ja, det är han som ligger bakom "Dagboken - jag sökte dig och fann mitt hjärta" (den ska för övrigt bli tv-serie har jag hört). Nu med ett antal Sparks-filmatiseringar gjorda kan jag känna att de följer ett liknande mönster och att denna inte var den bästa i hans produktion.

Men förutom något pinsamhetsvrid i soffan, och en paus för nattning av två fina barn, så såg vi faktiskt en hel film på en kväll.

Mysigt.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är Clint Eastwoods son, Scott, som har huvudrollen. Look alike.

Mari sa...

Ja men där ser man :)