söndag, september 06, 2015

Uteplats i svart



* * *
En av våra uteplatser denna sommar.

Skulle egentligen få nya möbler, men det slutade med att vi målade om gamla och justerade dem lite.




Vi kapade benen på det gamla festivalbordet lite, så nu passar det till vanlig sitthöjd på stolar. 

Jag målade metallbenen med svart hammarlack. Betsade bordsskivan i svart. Samma sak med stolarna, som var slitet grå efter många somrar ute ~ vi köpte dem till balkongen när vi bodde i tvåan på Källbo.


En segelduk och en ljusslinga från Lagerhaus. 

Några krukor med örter i bakgrunden.


Trädgårdssoffan gick från blå till svart, med vanlig vattenbaserad träfärg. Och så några sittkuddar från Jysk.


Så är det enkelt att flytta ut köksstolar vid behov, eller att plocka in de här stolarna om vi är många.



Olivträdet ~ med julgranskulorna i ~ har fått flytta ut.


Nu har vi inte suttit så mycket här i sommar, det har mest varit lite kallt för utelunch, tycker jag som är frusen. Men jag gillar att det är nära till köket.



Jag skulle gärna ha haft kvar bordsskivan i denna träfärg, men den var så svår att torka av. Sparade istället en liten detalj på kortsidan.


Kanske är jag lite sugen att ta in bordet och ha som matbord inne under vintern.

Vi får se. Förhoppningsvis hinner vi med någon fler måltid här ute innan hösten kramar om oss på allvar.


Inga kommentarer: