söndag, augusti 07, 2016

En helg


* * *
I fredags gjorde jag min sista dag som nyhetschef för den här gången. Jag blickar tillbaka och känner mig nöjd med att jag tagit fram artikelidéer om bland annat Pride, om eventet "Spring med kärlek" och att jag lyft in ett personporträtt med en ung, driftig kvinna bland en massa erfarna äldre män.

Glad för gott samarbete, posivitet och ett fint sätt att behandla varandra, även om det såklart finns saker man kunnat göra bättre också.

När jag var klar för dagen cyklade jag hem till detta.

Rosévin i solen och grillen som glödde.


Vi åt entrecote med beasallad, padrons och en hemmagjord salsa med sting.

Åh, så gott!


Resten av helgen har annars ägnats åt detta: Muffins.

Siri och en vän till henne deltog i Muffinskampen på Köksscenen på Stora Nolia i dag. De bakade citroncupcakes med Dumlegömma och vildhallon samt citronfrosting och som dekoration hade de jordgubbar samt silver- och guldströssel.

De på bilden är en prototyp.

Så har helgen framskridit. Med god mat, löpträning inför terrängloppet i september och en herrans massa muffins. Vinsten, förresten: 1,7 kilo lösviktsgodis ...



2 kommentarer:

Erika Mikaelsson sa...

Vad blir det för terränglopp? Jag tränar inför halvmaran i Bydalsfjällen den 20 augusti, men letar redan efter nästa utmaning.

Mari sa...

Hej Erika. Det blir ett som går i Kiruna den 10 september. Inte så långt, men ska tydligen vara ett jätteroligt event. Jag har blivit medlockad av en kompis och som nybörjare på den typen av löpning känns en kortare sträcka lagom :) Kolla Myrsyran.com för lite info. Och heja dig på halvmaran!