tisdag, augusti 09, 2016

Mitt hjärtas röst och glädje


* * *
Jag tog ut lite komptid i anslutning till min lunch i dag och mötte upp denna själavackra människa utanför mässområdet. Sedan strosade vi hand i hand mot stora scenen för att se Tony Irving och några dansare från Let's Dance i tv uppträda.

Både jag och Siri tyckte att det var kul att få se proffsdansare uppträda live och vi skrattade gott många gånger. Det var en fin stund, med henne i mitt knä. Lite blåst, någon regndroppe, hennes svala skuldra under min haka. Däremot reagerade jag på hur ordet "kärring" användes under föreställningen plus en del andra könsskämt. Det känns förlegat på alla sätt och vis.

Nåja. Lite dans och autografer från dansarna som önskade Siri lycka till på balettskolan, och sedan en sväng på mässan för att testa skakande träningsplattor och titta på mineralsmink innan jag tog arbetsdagen vidare och min älskade cyklade hem till sin far.

Så fin kan en glimt av en tisdag vara.

Och på lördag är hon inte ensiffrig längre.

På lördag blir vår Siri tio år.




Inga kommentarer: