onsdag, augusti 03, 2016

Hon med fransk manikyr







* * *
Även om jag jobbar heltid och mer därtill just nu är det lite som om jag är ledig ändå.

Mitt livs kärlek är hemma med våra flickor, så jag har bara mig själv att ansvara för om morgnarna. När jag cyklar iväg till jobbet har de precis gäspat sig upp ur sängarna. Och så får jag komma hem till färdig middag och det är en lyx i sig.

Jag saknar min stora flicka lite när jag vet att hon är hemma och jag är på jobbet, speciellt när hon sms:ar mig om små ting genom dagarna.

Härom kvällen önskade hon få sina naglar målade, och att tillbringa en timme med att precisionsmåla vita kanter med pensel är något jag gärna gör, när jag får ha henne nära.

När hjärnan gått på högvarv hela dagen, är det skönt att få landa hemma. Väldigt fysisk hundkärlek och en dotter att pyssla om.

Fransk manikyr och te i soffan.

Det är vardagskvällar jag uppskattar.


Inga kommentarer: