tisdag, mars 21, 2017

Att bli omhändertagen



* * *
Kanske bland det lyxigaste man kan göra?

En helt vanlig arbetsdag kompade jag ut tidigare och begav mig hit, till Kust hotell & spa i hjärtat av min stad. Tog hissen upp till spa-våningen och lämnade in ett presentkort jag vårdat ömt. Som att vetskapen a-t-t är nästan lika stor njutning som själva händelsen.

Jag fick handduk och badrock och tofflor och bytte om i vacker miljö. Sedan slog jag mig ner i en fåtölj, drack ett glas vatten och njöt av utsikten innan min ansiktsbehandling började.

Jag blev bortskämd med rengöring, enzympeeling, aha-booster samt ansiktsmask, akupressur och kräm. Jag fick brynen plockade och ögonfransarna färgade. Allt medan kroppen slappnade av på en mjuk bädd med värme inunder.

Sedan fick jag med generöst med prover hem. Satt en stund med ett glas vatten i stillhet innan jag cyklade till skolan för att hämta min dotter.

Tänk, att bli omhändertagen i en dryg timme kan kännas som att man varit på en härlig minisemester.

Det gör mig alldeles extra glad, en helt vanlig dag i mars.

[Bilderna är lånade från Kust:s hemsida]


Inga kommentarer: