fredag, mars 03, 2017

Lite sjukstuga


* * *
Det är torsdag kring lunch, och jag känner mig lite öm i lungorna.

När jag hämtar Siri har hon ont i halsen.


Vi äter snabb middag innan vi åker på utvecklingssamtal på skolan.
Sedan fortsätter jag till min bokklubb.

När jag kommer hem har jag feberfrossa och kan inte bli varm, trots att jag nästan kramar om kaminen.

Sover med ont i huden. Onepiece i fleece, slalomstrumpor, fårullstofflor och tre täcken.

Siri väcker mig vid fyra, kan inte somna om på grund av halsen.


Så i dag är hon här. Hemma från skolan.

Men hyfsat pigg med podd och ritbok.


I dag har jag runt trettionio, trots febernedsättande och har lite svårt att koncentrera mig på ord. 

Men i går läste jag ut min bokklubbsbok på lunchen. Älskar att krypa upp i kökssoffan med benen i kors och koncentrera mig på text.


Vi läste och pratade om Elena Ferrantes "Min fantastiska väninna". Jag gav den betyget fyra av fem. Och de som läst vidare säger att den andra boken är ännu bättre.

Det gör mig glad att den här typen av bok blir en bästsäljare i många länder.

Det ger hopp, liksom.


Och nu är det dags att börja med nästa bok, till andra bokklubben.

Där kanske vi hamnar i helgen. Med feber och onda halsar och böcker i dubbelsängen.

Nåja. Sämre kan man ha det.


Inga kommentarer: