onsdag, maj 31, 2017

Min älskling har ett hår av guld


* * *
Fem dagar i veckan, samma balettfrisyr till skolan.

Med snart två terminers flätande och fixande har jag hittat en del tekniker 
som gör att allt det tunga håret sitter uppe hela dagen och orkar med 
cykelhjälm, piruetter och kullerbyttor.


Så här ser det ut när vi börjar.

Hon har ett hår av spunnet guld.

Det till och med rinner ut över överkastet bakom henne.


Luggen på utsparning börjar bli bakom-öronen-lång.


Frisyr klar.

Två svansar bakom öronen, sedan viker jag in dem bakom 
hårsnoddarna och flätar hårda flätor.

Så trär jag dem omlott två gånger, eftersom håret är så långt.

Säkrar gör jag med allra bästa u-hårklämmorna. De bor på Åhléns.


Under tiden ser vi på nyheter, småpratar eller så surfar Siri på sin mobil.

Så är frisyren klar. En puss i mittbenan och kanske 
ett pekfinger som nuddar gropen i nacken.

Den vackraste och mjukaste av alla nackgropar i hela vida världen.


Inga kommentarer: