torsdag, oktober 12, 2017

{ dagen innan }



* * *
Här är jag, min sista dag som 38.

Försiktigt mår jag lite bättre, efter några rätt kassa dagar. I natt har
jag sovit non stop och magen känns mer harmonisk. Jag hittar
mer och mer rätt, hoppas jag.

Reflekterar kring att acceptera min sjukdom. Att låta det onda som blir
följden komma när det kommer och bara andas i det, att inte lägga
så stort värde. Bara låta det finnas, och därmed förlora sin makt över mig.
Övar på det istället för att trycka undan.

I går hamnade jag i ett samtal som handlade om allt det,
och något i mig klickade till.
En förståelse, ett lugn.

Och så har jag fått hjälp av min kinesiolog. Hjälp att läka i nuet
och framtiden. Hade brist på flera mineraler som ofta kan vara
svajiga när man har fel på sköldkörteln. Brukar inte ha det,
men nu var det så ~ så jag har beställt zink, jod, selen och cortrex
och så plussade jag med d-vitamin till hela familjen.

I helgen ska jag läsa på om att
göra magnesiumklorid hemmavid.

Min sista dag som 38.
Och jag mår lite bättre.

Jag tar min första skärva av medicinen liothyronin, som
förhoppningsvis ska göra mina sköldkörtelvärden bättre.

Jag klär mig i favoritplagg. Blekrosa stickat, stora dungrå västen,
gråtrasiga jeans och boots. Lockar hår och målar naglarna i mörkt.

Redo. För 39.


2 kommentarer:

Jenny sa...


Jag hoppas verkligen du kan få rätsida på det där nu, hypotyreos är fan värdelöst innan man hittar något hållbart. För mig hjälpte Selen och Magnesium 300 mg oerhört mycket, förutom Levaxin. Ingen mer värk och bara en förkylning per år var en total vändning i kroppen jämfört med tidigare.Jag hade bra värden men mådde inte riktigt bra ändå.Plus- sover som en stock med magnesium på kvällen och har ändå perfekta värden trots att läkarna varnat för kombinationen magnesium+levaxin. Lycka till!

Malla sa...

Jag körde första dagen som 38 igår - grattis till oss!
Hoppas att du får må bättre snart.