tisdag, mars 13, 2018

För ansiktet




* * *
Det börjar vara ett tag sedan min hudvårdsrutin möjligtvis
bestod av att tvätta av dagen med tvålen vid handfatet. Kanske
smorde jag in mig med hudlotion någon gång då och då.

I dag är stunden i badrummet om kvällen en skön rutin
med tid för tankarna att vandra fritt en liten stund.

Min samling produkter sträcker sig mellan olika märken och hos
olika företag har jag hittat olika guldkorn. En del finns att handla lokalt,
men jag vänder mig också rätt ofta till nätet. 

En olja som jag använder varje dag är Clarins santal oil som
återfuktar torr hud. Den går på efter serum och före hudkräm.
Jag gillar också den lätta doften av kardemumma.

Den är även perfekt att blanda i en foundation för lite mer glow.

Något annat som blivit självklart med åren är solskyddsfaktor.
Det använder jag dagtid året runt. Känns bra när man sitter och
blir uttorkad vid en datorskärm en stor del av dagarna.


Hudvård, alltså.

En stund av lyx och självtid varje dag.


Inga kommentarer: