onsdag, mars 28, 2018

Grönt i glaset




* * *
På flera håll har jag sett och hört pratas om gröna smoothies,
så jag blev helt enkelt sugen. Såg att Brämhults släppt en, där basen
är avokado istället för banan. En snabb research på nätet visade dock
att den mestadels bestod av juice från ananas, äpple och druva.
Både mängden avokado och chlorella var försvinnande liten.

Så jag mixade helt enkelt en egen av fryst bladspenat, avokado,
färsk ingefära, chiafrön, fryst mango, vatten och lite proteinpulver
med vaniljsmak. Plus en tesked chlorella, mer orkar inte min mage.

Den blev god, fräsch, kall och krämig. En perfekt smoothie, enligt mig.
Bäst blir det om man sedan toppar med något lite knaprigt
~ som torkade mullbär.

- - - - - -

I kväll ska Siri och kören som hon är med i sjunga nationalsången
för våra lokala OS-hjältar och sedan är det påskledigt. Vi ska faktiskt
göra en liten familjetripp. Det ser jag fram emot!


Inga kommentarer: