tisdag, mars 20, 2018

Påskstämning







* * *
Påsken är kanske inte den högtid jag pyntar mest. Ofta är vi bortresta
någon dag under själva påsken och då blommar fixarlusten inte ut till fullo.
Men någon liten sak sätter stämning, och nu när jag samlat allt högtidspynt
under locket i kökssoffan är det lätt att hitta. Tidigare kunde jag hitta något
påskägg i städskrubben och några fjädrar i skrubben för återvinning
samt ytterligare någon tupp i mitt pysselskåp.

Förutom att samla mitt pyssel och pynt på ett ställe har jag också samlat
ihop ett gäng bilder på pysslat 
påskpynt som jag fångat på bild genom åren.

Mycket fjädrar, både i ris och tryckta på låtsasägg. Guldiga tatueringar,
också fina att gnugga fast på vitmålade äggformer. Sedan har vi
hemmaklippta pappersfjädrar på pinnar, klassiska påskfigurer som jag
målat i kalkfärg, tulpaner upp och ned och en girlang med söta kaniner.

Snart är det dags att se vad kökssoffan bjuder på för påskfint i år.

Kanske blir det något nytt pyssel också.

~ det är nästan det roligaste.


Inga kommentarer: