tisdag, september 04, 2018

Den blå lagunen


* * *
Tillsammans med några vänner åkte vi på utflykt. 
En enslig plats mitt i skogen och så uppenbarar sig
den här blågröna skönheten. Jag har hört talas om den
blå lagunen
och nu har jag äntligen sett den själv.

Stenarna på botten, genomklart vatten. Skogen
och stenväggarna som speglas i ytan.

~ vackert.

Jag har varit mer vid vattnet också. När vi hade handlat
till helgmiddagen cyklade jag och Markus en omväg
längs med vattnet hem. Mild sol och stilla eftermiddag.

Vi stannade till vid Norrstrandsbadet. Gick hand i hand ut
på den långa bryggan. Åt lite choklad och pratade en stund
innan vi cyklade hem. En liten enkel stund i all enkelhet,
men en liten enkel stund som gör mig varm i hjärtat.

Naturen, alltså. Jag känner att jag har en stark längtan ut.
Som att ögonen får vackert, att tanken stillas
och välmående slår rot helt naturligt.


Inga kommentarer: