måndag, september 03, 2018

Springer i naturen


* * *
Nu är allt bokat och klart. Jag springer maraton i ett annat
land dagen efter min fyrtioårsdag. En dröm som blir sann.

Jag är nu i fas med mitt maratonprogram, men har rätt mycket
problem med en fot. Början på droppfot sa min behandlare.
Jag vet inte, men den känns. Försöker vara noga med
att stretcha och rulla med triggerbollen.

Förra veckan tryckte jag på pausknappen. Sprang ett lätt pass
i början av veckan och vilade fram till helgen. På lördag morgon
hämtade en kompis upp mig och tillsammans sprang vi upp på
flera bergstoppar under två timmar. Lågt tempo, mycket
terräng. Stenar, rötter och stig. Brant upp och ner. Massa tid
för att prata och samtidigt röra sig. Så himla härligt.

Efteråt kände jag av anklarna, och foten, men med mer vila
är den nu bättre. Får se hur den håller när jag börjar springa
mer igen. En lugnare vecka med totalt 36 kilometer väntar. 

Och jag sugen på att springa!

Frisk luft, nya träningskläder och flera poddar om träning
på spellistan. Dessutom har mina skor som jag förhoppningsvis
ska springa i kommit. Längtar efter att få nöta in dem.


Inga kommentarer: