onsdag, september 12, 2018

Om en månad springer jag här


* * *
Nu har vi bestämt oss. Vi sparar San Francisco till en annan resa.
Dels för att det blir dyrare och dels för att jag ska slippa lång
flygresa och många timmar i bil innan jag ska springa mitt maraton.

Istället tar vi en favorit i repris. Vi åker till Palma.


Det är sex år sedan vi seglade runt drygt halva Mallorca.
Vi hann också med någon utflykt i bergen och någon dag i Palma.

För mig var det naturskön kärlek med en gång.


Jag ska fortfarande fira att jag fyller 40 med att springa ett maraton.

Samma dag som loppet i USA.

Att göra det. Att springa 4,2 mil utomlands, är en
av mina drömmar som jag nu får förverkliga.


Banan går efter strandpromenaden och genom Palmas äldre
delar. Precis som när jag sprang i Stockholm är det en
halvmaratonbana som man springer två gånger. Bra för
publiken som ska heja, tänker jag.


Det känns läskigt, pirrigt och härligt. Mest nervös är jag för
temperaturen. Medel i oktober dagtid är 23 och nattetid
runt 16, tror jag. Hoppas att det inte blir alltför varmt.


Det märks att maraton-tävlingen drar folk. Tror det är runt
10 000 som springer. Boendena blir bokade i en rasande fart.

Vi har hyrt lägenhetet via Airbnb. Den ligger väldigt centralt.


Med en stor gemensam terrass.


Någon dag har vi tänkt göra en utflykt till norra delen av ön.


Närmare bestämt till det här utflyktsmålet. Jardines de Alfabia.


Ser rätt fint ut.


Älskar grönskan.


Det finns även en restaurang i trädgården.


I Palma tar jag gärna repris på Bar Albaco, bara för att den är så härligt mustig.


Siri minns den inte, så hon tycker det blir kul att strosa dit och ta en drink.


Det här boutiquehotellet i Palma verkar ha bra restaurang.


Och på deras takterass ska de servera riktigt bra sushi.

Ja. Så är det. Om en månad, minus en dag, så flyger vi till
Palma. Maraton, någon utflykt i bergen, kanske lite vandring eller
cykling, något slott och en massa tid tillsammans tänker vi oss.

Och så ska vi fira.

Att jag fyller 40. Att vi har varit gifta i 10 år. Och att vi
trivs så himla bra tillsammans, vi tre musketörer.


Inga kommentarer: