lördag, april 13, 2019

Fyra från kamerarullen

 
* * *
I min familj är det nog Markus jag skriver minst om.

Men han är mitt livs stora kärlek.

Och hon i famnen är en riktig kärleksklump, hon med.

 
Jag springer ju mina långpass ute nu. Förra helgens tretimmars-slit
skulle bara göras. Denna lördags 90 minuter gick därför lätt, både
mentalt och kroppsligt. Snabba ben och en rätt härlig känsla i kroppen.
Har en ny "kompis" som hjälper mig med
löpningen också. Återkommer om det!

 
För någon lördag sedan klev jag upp tidigare än
vanligt för att följa Siri till Korpen. Där agerade hon
fotomodell för en barnyoga-grupp som ska starta.


Varje år målar en klass från Piteå påsktuppen i ny design.
Konstnären till den här färgglada, gladprickiga sidan sitter under
skapelsen på bilden. Ja, då menar jag inte den fyrbenta såklart.

- - - - - - - - -

Ikväll har vi varit hos fina vänner i Luleå och ätit middag.
Vi började med charkuterier och ett glas rosé i vardagsrummet.
Balkongdörren stod öppen och solen flödade in med känslan av vår.

Hemmamys i soffan med hund på magen, löpturer på
grusfria vägar, påhitt med Siri och fina vänskapskvällar med
sol och rosé. Det finns så mycket fint som ligger framför oss.
 


Inga kommentarer: