tisdag, april 16, 2019

Morgon med flickorna Gustafsson


* * *
Det är tisdag morgon och vanlig
arbetsdag för vissa i familjen.

Men flickorna Gustafsson har påsklov.

Den här pälsbeklädda damen har blivit
rastad, fått frukost och ögonbehandling.

~ efter det är det dags att vila morgon.


Och den här tjejen kom med sin filt i natt och kröp ner
i dubbelsängen. Surrande flugor, var anledningen.

Här är hon nyvaken och har blivit ombäddad i soffan.

Morgonsolen skiner in genom fönstret och jag får skapa konstverk
med linnegardinen för att den inte ska skina frukostätaren i ögonen.

När jag cyklar från gården lite senare vinkar flickorna
Gustafsson till mig från vardagsrumsfönstret.

Jag lämnar dem och vet att de har fått kärlek,
omsorg och mat. Jag vet att de är trygga och
glada och att de ska få sällskap under dagen.

~ det är en fin känsla, att cykla till jobbet med.


Inga kommentarer: