måndag, oktober 07, 2019

Slutet av veckan var inte jättebra


* * *
Förra veckan började bra. Jag gjorde mil i bil och
åkte på ett fint jobb med kamera och block.


Men sedan blev det rätt jobbigt. Oro i kroppen
och mycket funderingar om framtiden.

Är det slut med mitt uppdrag nu? Att skriva, fota och förmedla
historier som känns viktiga. Eller ska mina ord ta vägen någon
annanstans? Vart i så fall? Och vad vill jag?

Har en ångestfylld fredag med möte på möte, äter varken lunch eller
middag utan bara någon majskaka och bar och måendet blir därefter.


Så blir det helg och jag lindrar kaoset inuti med rörelse.

Jag och Markus tar med den här mystjejen på promenad.


Sedan putsar jag fönster på hög höjd medan Siri är i Luleå och dansar balett.


Jag och Markus tränar tillsammans hemma och sedan
springer jag ut i skogen. Det är skönt med vackra färger, klar luft
och plats för tankarna att irra runt medan kroppen rör sig rytmiskt.

Springer elljusspår och stigar och kommer hem med en skönare känsla inuti. 


Så blir det söndag och jag kliver upp tidigt för att ta igen ett
missat träningspass från tidigare i veckan. Kroppen känns först
trött, men sedan svarar den bra och jag kan öka vissa vikter.
Det känns härligt att bli starkare, speciellt när insidan känns svag.

Sedan går jag och Siri på spa och njuter av värme och vatten
och vacker miljö några timmar innan vardagsförberedelser
med läxförhör, tvätt och mellistillverkning tar vid.

Och nu är det måndag morgon och snart dags för nästa
ångestmoment. Det är nämligen dags för nya prover på Leslie.

~ det här med harmoni i livet ... jag längtar efter det.

Inga kommentarer: