fredag, december 27, 2019

Häst och släde ~ och vänskap


* * *
Vi firade julafton på tre platser. Först hos min pappa, sedan hos Markus föräldrar och sist hos min syster där vi också träffade mamma. Det var en mysig och fin dag.

Mellan allt sällskapande har det också varit skönt att landa här, framför kaminen i vardagsrummet.


På juldagen fick jag äntligen åka häst och släde genom en vinterklädd skog i skymningen. Det var en rofylld stund där tankarna fick slingra fritt bland trädstammarna.

Jag fick också krama på min 96-åriga morfar en liten stund och önska honom god jul.


Vi har också träffat mycket vänner och firat födelsedagar i familjen. I går gick jag ut och åt med några kompisar och ikväll är Markus ute på restaurang. Jag och Siri har börjat se andra säsongen av "Anne with an e" och nu halvsitter jag i dubbelsängen med hunden som sover på mina fötter.

Jag känner mig tacksam och varm i hjärtat över en fin jul. Jag gläds för fina samtal och vänner som har det fint, samtidigt som det är svårt att släppa oron över hur början på mitt nya decennium ska bli. Jag känner inte lika mycket förväntan och tillförsikt som jag brukar. Jag orkar inte drömma eller sätta upp mål, utan försöker vara här och nu. 

~ även om det är med lite skav i hjärtat för min egen del.


Inga kommentarer: