tisdag, december 31, 2019

På gymmet igen


* * *
Det blev ett ovanligt långt uppehåll i träningen. Först hade jag lite för mycket att göra på jobbet och i samma sväng var jag supertäpp i näsan. Sedan blev det jul och fullt upp med att umgås med familjen och vännerna.

Det är helt okej för mig med uppehåll, även om jag inte gillar när det inte går enligt plan. Men med tanke på förkylningen var det nog lika bra att jag fick prioritera annorlunda.

Nu använder jag bara nässpray inför natten och mitt härliga femdelade munsår (därav halvt-ansikte-censur på bilden ovan) börjar läka.


Det är ändå lite lustigt hur det funkar. När jag precis pausat från träningen längtar jag efter den, men på bara några dagar uppskattar jag all extratid som blir när jag inte gymmar eller springer.

Det känns snart som om jag inte alls är en person som gillar att röra på mig.


Men nu är jag tillbaka och jag vet ju att det här är en pusselbit jag vill ha i mitt liv. 

Ändå pausar jag mitt träningsprogram, eftersom en Stockholmsresa kommer senare i veckan. Men en springtur på löpbandet blir det nog imorgon mellan hundpromenad och nyårsfirande.

Jag vet ju, hur skönt det känns i kroppen att sitta på en middag med ett gäng kilometer i benen.


Inga kommentarer: