tisdag, december 24, 2019

Papper på papper


* * *
Siri tycker om att skapa med sina händer lika mycket som jag.

Därför är det mest hon som slår in julklapparna nu. Och under hennes fingrar växer vackra paket fram.

Jag slog in några få. Jag har gått från osynlig tejp och strikta hörn till att tycka om det skrynkliga med mjuka hörn av flera lager papper.

Sparar tilltufsade, tunna ark som varit lindade kring saker jag beställt. Skrynklar ihop dem ännu mer innan jag slätar ut och slår in.


Den ruffiga grunden blir så fin mot något som är lite tredimensionellt uppepå.

Som den här femhörnade origamistjärnan. Siri lärde mig den, men jag gick försöka några gånger innan den satt.


De här stjärnorna gjorde jag tidigare i höst. Hemmagjord deg och mönster av löv blev fina stjärnor att knyta fast på paket.


Och årets pyssel med pappersstjärnor av gammal tapet kokade jag ner till ministjärnor i bakplåtspapper att limma fast på en klapp.

Fint och eteriskt på samma gång.

Och med det, önskar jag god jul.


Inga kommentarer: