fredag, juni 09, 2006

Dagdrömmar

Kvällen på jobbet känns lååång. Har bokat in lite intervjuer, läst på och ska ringa lite mer samtal på en stund. Men det är segt. Jag är trött i ögonen och huvudet. Bebisen i magen rör på sig hela tiden och ger mig bortdomnade revben och andfåddhet.

Kvällen ser solig ut och jag vill hem. Eller bort. Ser mig sitta på en veranda med utsikt över vattnet. Det är sval solnedgång, jag har klänning och läppglans. Ett glas svalt vitt vin och jordgubbar står uppdukade och så klart finns Markus där på andra sidan bordet.

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag säger bara GREKLAND! Skulle vara så kul att åka på en vänskapsfamiljresa dit nån gång. Kan vi ju drömma om tillsammans i framtiden. Hoppas att din kväll snurrar på och att du snart är hemma med mannen och lilltjejen. Puss