tisdag, juli 25, 2006

Cirkusartisteri

Hanna fyndade en bok på loppis som jag avverkade igår. "Att föda barn - hur det verkligen känns" heter den. Jag gillar att det är en massa olika kvinnor (och några män) som berättar sina förlossningsminnen.

Samtidigt är det en tidsresa med andra former av smärtlindring, vandringar till rökrummet mellan värkarna, dubbelsängar med kuddar i ett vilorum och trapetsringar att hänga i när krystvärkarna kom!

Visserligen drömde jag under en period av mitt liv om att bli cirkusartist och hade både trapets och ringar att svinga mig i. Men under en förlossning ... nja, skulle inte tro det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade storslagna planer hur jag ville ha det första gången jag skulle föda barn ,men inget blev vare sig som jag trodde eller som jag ville men ut kom han hel och fin och jag överlevde.
Ut kommer dom alltid och det känns men jag skulle göra det igen varje dag för lönen är så fin.Bra blogg! /Ingela L

Mari sa...

Ja, ut kommer de ju alltid ... det brukar min svärmor som är barnmorska säga till mammorna när de tvivlar - att inga barn blir kvar i magen. Fast man kan ju misströsta.

Och tack för berömmet.