torsdag, juli 20, 2006

På väg hem i natten

Angående konserter: sist jag var på spelning (Lise och Gertrud) irriterade jag mig på kvinnan bredvid mig. Hon sjöng med, klappade och trummade i otakt och vid varje lugn låts början sa hon "Ååhhhh den häääär!".

Lise och Gertrud var vad jag skulle kalla en intim konsert med bara två röster och en cello där alla hostningar och viskningar hörs och där man stör och överröstar när man sjunger med. Jag hörde alltså min stolsgrannes röst mer än Lise ibland.

Nu stör jag mig lite lagom åt andra hållet. Hur kan man betala 350 spänn och sedan stå och snacka med sina polare med ryggen vänd mot scenen hela konserten? Well, på en spelning med ståplatser kan man i alla fall flytta på sig.

1 kommentar:

saken sa...

Vad bra att du fortfarande mår bra, och att bäbben inte kommit ännu.
Kanske ett lite besök av Jonas och mig ikväll?