fredag, maj 18, 2007

Hel igen?

Så blev det så att vi åkte till Piteå en dag tidigare, hastigt och lustigt eftersom Markus blev klar i skolan snabbare än väntat. Nu har vi levt i huset i flera dygn. Räfsat, rensat, eldat, kopplat in Boxer, haft grillsamkväm med vänner. Det är så härligt. Det är så härligt. Jag säger det igen: det är så härligt. Jag tror att jag känner mig hel igen.

Vi har dock ingen dator med oss och inget internetabonnemang ännu, därav bloggpausen.

Siri är jättetrött om dagarna och kvällarna av alla nya intryck. Ikväll somnade hon när jag ammade henne, tjugo i sju. Snarkade lätt när jag smög upp och åkte till pappa för att skriva min krönika.

När jag är klar ska jag hem, krypa upp i soffan med Mackan och kanske öppna min jordgubb/lime-cider. Inte för att jag är någon cidertjej, föredrar öl och vin. Men ett iskallt glas kan vara riktigt gott.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad för eran skull!

Kram Ingela

Anonym sa...

Vilken rolig bok! Kul då både jag och Olle får fnissa, jag åt att det är Woody Allen som går på NY´s gator, Olle åt att han kan säga ordet "trumpet". Kul att ni kom, är så glad att Umeååret snart är till ända och vi blir nästan-grannar igen! Balkongkaffe bjuds i sommar!

Anonym sa...

välkomna hem!

Mari sa...

Ingela, kul att vi hann snabbträffas och att vi fick spana in Cuda. Supersöt, är ordet!

Emma! Kul att ni gillade boken, direkt jag såg den kändes den självklar. Det blir underbart att bli nästan-grannar igen - och ni är välkomna på utefika ni med.

Lisa, tusen tack!

Kram på er.