söndag, juli 26, 2009

Dans dans dans

Oj som vi har dansat och lett, ända in i själen har vi festivalat oss. Siri har åkt karusell i dagarna tre. I torsdags fick vi dessutom en biljett för att kunna gå in och se när Judith sjöng i kören under invigningskonserten, så jag lånade en bärsele av Hanna och cyklade ner med Siri.

Vi hade en jättemysig kväll. Härlig musik, dans och konfetti. Sedan bar jag omkring min dotter på ryggen. Vi åt popcorn och tittade på människor och karuseller. Supermysigt. Markus hämtade upp Sippan och jag drack ett glas bubbel och dansade vidare i festivalnatten som avslutades med Laleh-konsert.

Lördagskvällen följdes vi ut, jag och Markus. Timbuktu och Damn! gjorde en grym spelning som vi dansade oss igenom. Därefter dansade vi vidare mot Stadshotellet där vi huserade på dansgolvet fram till de stängde vid femsnåret. Då var vi lika svettiga som efter en bikram yoga-klass.

Vi cyklade hem och jag avslutade med att dyka ner i Fårösundets vatten. Magiskt svalkande och härligt. Efter några hårdbrödmackor la vi oss strax före sex imorse.

Och nu är regnet här. Regnet som sköljer rent efter festivalen.

Jag känner mig trött, men nöjd. Vilken härlig kväll det var i går!

Inga kommentarer: