lördag, april 10, 2010

Lördag

I går la jag mig samtidigt som Siri. Elva timmar senare klev jag upp ur dubbelsängen, utsövd efter en lång natt. Härligt!

I dag har vi mest baravarit. Handlat mat, lagat kyckling med majskolvar och zucchini, varit på cykeltur bara för nöjet att trampa runt lite och så har jag och Hemi varit på stavgångspromenad.

Skönt med sådana helger också.

Har du inte sett inredningsreportaget i dagens PT kan du kika in här. Många gånger kommer bilderna fram bättre på nätet, där man ser flera av dem lite större - och dessutom finns det plats för mer bilder online.

Efter vi varit hemma hos Maria och Rickard, som inte bor så långt från oss, åkte jag hem och flyttade runt lite i rena inspirationsivern. Den fina skålen på bilden ovan, som kommer från konsthantverkaren Katarina K, fick bland annat en finplats i köksfönstret.

Inga kommentarer: