onsdag, april 28, 2010

Utan Siri

Siris ytterkläder är i torktumlaren, nya springskor är inhandlade, personbeviset fixat och nere har pappan påbörjat packningen.

I morgon drar vår lilla stortjej på äventyr till Stockholm med farmor och farfar. Vi har pratat om det i kväll, hur det kan kännas och vad de ska göra. "Mamma, när jag är hos Maja och Agnes kanske jag gråter lite, men sedan går det nog bra!"

Å, det känns i våra föräldrahjärtan, men jag är så glad för hennes fina relationer och att tryggheten även består av andra än jag och hennes far.

Vi ska passa på att få en hel del gjort på gården. Rensa ut uthuset till att börja med. Sedan sneglar jag på stora skåpet i garaget, torkanordningen i tvättstugan, knivmagneterna ... ja listan kan göras lång. Kanalsim och grillning är även det inplanerat. Det blir en bra helg - men tom.

I morgon bitti ska jag skjutsa resenärerna till flyget. Faktiskt tänkte jag vara så ego att jag tar en ledig dag och åker in och tittar i butiker i Luleå, alldeles ensam. Det ska bli så härligt!

3 kommentarer:

Elin sa...

Så mysigt med egen tid. I bland måste man få va lite ego. Förstår att det kommer att kännas tomt i helgen.

Ha en fin helg vännen!
Kram

Martina sa...

Ah! I sommar vill Em "åka själv" till Piteå med mormor och morfar. Kanske kan det ordnas några dagar. Men gissa om jag kommer gruva mig innan. Och vara nöjd och glad sedan!!!

Mari sa...

Det samma Elin. Vi ses till veckan. Kram.

Vilket spännande äventyr för din stortjej, om det blir så, Martina. Jag minns första gången man åkte lokalbuss själv, hur pirrigt det var att man skulle plinga på rätt ställe, det var stort tyckte jag!