fredag, januari 28, 2011

Frisk

Fredag morgon.

Maken har åkt mot Göteborg och jag planerar en helg i symbios med min dotter. Hon får yoga med mig och följa på bokklubbsträff. Annars planerar jag att läsa sagor så länge rösten håller och att lägga mig för natten samtidigt som henne.

I går fick jag ett samtal från dolt nummer. Det visade sig vara från röntgen. På måndag är jag kallad för att göra en vanlig slätröntgen av mina knän.

När jag gick från vårdcentralen sista gången kändes det som om jag lämnade något bakom mig.

Jag la av mig ryggsäcken med sjuk vård, sjukvård, med en duns.

Efter det har jag inte tittat bakåt, och därför mindes jag knappt den där röntgenremissen.

Istället valde jag friskvård.

Frisk vård.

Frisk.

Jag ska bli frisk. Snart, hoppas jag.

Men röntgas gör jag väl ändå, nu när jag ändå blivit kallad.

Inga kommentarer: