torsdag, januari 20, 2011

Jakten på det rätta skåpet



Jag har länge spanat efter det perfekta skåpet att ställa vid vår råplanvägg i köket. Jag skulle gärna köpa i andrahand, men de flesta äldre byråer är både för breda och djupa för utrymmet.

I Umeå råkade jag på en för mig tidigare okänd inredningsbutik där jag äntligen fann några aspiranter.

Skåpen kommer från Dommo by Gawor, ett nystartat svenskt märke.

Det övre skulle vara fint med enklare tyg bakom dörrarna, gillade också detaljen med fransk tapet i lådorna.

Men mitt hjärta klappade ändå lite fortare för det kanske inte lika praktiska, men ack så vackra skåpet med en massa lådor.

Jag kan bara föreställa mig hur allt pyssel liksom bara skulle flyga in i lådorna och hålla ordning på sig själv med det skåpet i köket!

4 kommentarer:

Elin sa...

Åh vilka fina skåp!

Marie/Mison sa...

Fina skåp - har också tittat på det med lådorna. Men det passar inte in i vårt hem. Såg också allt pyssel som flög ned i lådorna.... Affären är inte så tokig den heller. Allt som oftast får ngt följa med mig hem därifrån. Undrar vad du gör i Umeå? Univ?

Vackra Vita Ting sa...

Dom är helt underbara båda två!!!
Kram Paula

Mari sa...

Ja, visst Elin!

Marie, det var en väldigt trevlig butik med mycket smått och gott. Tyvärr är det trista omständigheter för en närstående som för mig till Umeås sjukhus, själv har jag många fina minnen från vårt år där!

Ha en fin helg! Kram.

Kan bara instämma, Paula ; ) Kram.