tisdag, januari 04, 2011

Restaurangtips och örontjut

Le Rouge var en trevlig upplevelse. Grill likaså.

Lagom att börja
om jobbet med två arbetsdagar innan det är ledighet igen.


Sedan sist har vi bland annat varit på två kalas, tagit en tur till bibblan i -23 och jag har tränat några pass. Är irriterande trött på kvällarna och somnar allt som oftast till när jag lägger Siri, det brukar jag inte göra. Och så har mitt örontjut, som en gång i tiden var anledningen till att mina sköldkörtelproblem upptäcktes, kommit tillbaka.

Men nu är det helg och jag planerar att läsa Alakoski, se film och kura inne om kylan håller i sig. Stockholmsresa med utflykt till Järna, lunch på Saltå Kvarn och läkarbesök är inplanerade nästa vecka.

Är det förresten någon som har tips på någon bra / rolig / mysig restaurang att upptäcka i Stockholmsområdet?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag funderar över det du skriver om örontjutet och sköldkörtelproblem, finns det ett samband mellan dessa två saker? Jag har själv örontjut sedan 3,5 år sedan men som tur var är det otroligt mycket lindrigare än vad det var i början då jag höll på att bli tokig...Hälsningar Jenny N

Sara sa...

Vi har varit på en liten, mysig italiensk restaurang med hög klass på maten, och trevliga äldre servitörer som kan sin italienska mat. Mancini heter den, de har en hemsida där man ser hur lokalen ser ut och se menyn:
http://www.mancini.se/
Kram Sara

Mari sa...

Jenny, det var genom örontjut mina dåliga sköldkörtelvärden upptäcktes för tio år sedan men jag tror inte att det är någon vanlig biverkning. Men bra att ha i åtanke om du ska söka hjälp, kanske?

Hoppas du blir bättre, inte kul!

Å, tack Sara. Jag läste lite i menyn och började nästan drägla här vid datorn : ) Kram!