torsdag, oktober 27, 2011

Fint

Naturligtvis, jag har gråa dagar på jobbet. Trötta, sega, frustrerade, tråkiga.

Men jag älskar mitt jobb. Jag älskar det innerligt och de allra flesta dagar känner jag mig lycklig över det jag gör.

Orden.

Människorna.

De senaste dagarna har jag fått flera fantastiska bekräftelser på det jag gör. Människor, som kan tänka sig prata. Som hör av sig. Och vill berätta sin historia för just mig.

Och när jag tänker på det, nyduschad efter kvällens yogaklass känner jag innerlig tacksamhet. Så öppnar jag min mejlkorg och möts av en bubblande, gladfin text från en person som jag skrivit om.

Där modet, öppenheten och viljan har fått ringar på vattnet. Och jag blir faktiskt tårögd. Det är inte ofta jag blir det i jobbet.

Men jag blir tårögd och tänker igen.

Jag har världens bästa jobb.

För mig.

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad härligt att ha ett jobb som verkligen känns rätt..lyllos dig !!
Du..så himla duktig du har varit på din vikresa...wow..och jaa, jag förstår din kärlek till Odd Molly kläderna, jag har en del molly plagg och jag älskar dom och känner mig alltid fin i dom..
Ha en fin helg
Kraaam Anette

Anonym sa...

Jag känner precis som du, Mari! men så är ju våra jobb också väääldigt lika. :-)
Kuriren-Birgitta

Mari sa...

Tack Anette för fina ord. Ja, jag är verkligen glad att jag funnit ett jobb som passar mig så bra. Och så Odd Molly, ja. Har sett några godingar till x-stitch hos dig. Så fina!

En fin helg önskar jag dig. Kram.

Ja, Birgitta, man kan ju säga att våra jobb påminner om varandra ; ) Skön känsla och bra att påminnas ibland bland deadlines, teknikkrångel och annat!

Elin sa...

Fint skrivet vännen!
Kram

Mari sa...

Tack Elin. Kram på dig.