onsdag, december 19, 2012

Med den vackraste i min famn





Middagsmat i magen, bortplockat i köket. En brasa i kaminen, tända ljus på bordet.

En mor, med sin vackra dotter i famnen. Leila bakar på tv, och sedan tar Ernst över rutan och skapar julmagi.

I reklampauserna pratar hon om björnbär.
"Jag tycker inte om björnbär, de smakar för mycket ... björn."

Och så låtsas hon att hon vinner pengar.
"Men pengar är inte det viktigaste, det viktigaste är att man får vara med dem man älskar ..."
Undrar var hon hört den : )

Andetagen från henne i mitt knä blir sakta tyngre, och när Ernst gjort sina polkagrisar orkar inte ögonlocken längre. Hon somnar så fint i min famn. Mörka ögonfransar mot den tunna huden.

Och koftan på bilden har jag egenhändigt broderat på ryggen, för länge sedan. Men den passade så bra in in sammanhanget.


Inga kommentarer: