tisdag, december 11, 2012

Siris hus



Innan vårt första pepparkakshusbak skedde researchade jag och Siri en hel del på nätet. Kollade bilder, skrev upp stödord.

Läste om ett hus som krävde 17 kilo mjöl och två personer som arbetade heltid i två veckor för att tillverka det. Siri var sugen, men jag sa att det kanske vi tar nästa år.

Vi ägnade i alla fall stor tid till att skära ut de små fönstren mot taknocken, men de blev så dekorerade så det kunde vi ha skippat.

Men fint blev det (trots att jag vänt taket fel håll, det skulle tydligen vara en gubbe och ett hjärta - nu är det ett upp- och nervänt hjärta och en gubbe som står i huvudstående).

I år har vi dessutom en utmärkt hög byrå, som gör att huset kan stå för allmän beundran. Där inte hunden kommer åt att tjuvsmaka.


6 kommentarer:

Evelina sa...

Urfint hus!...Där bleknade vår "stad" i jämförelse.. ;)

Malla sa...

Finfint hus! :)

Malla sa...

Jag vet inte om du fick mitt mail igår men jag svarade iaf på ditt, mitt svar verkar ha stannat i utkorgen :(
Kul att ni är med iaf!

Mari sa...

Vita hjärtan, jag tycker att er pepparkaksstad blev hur fin som helst. Och fina bilder också! Kram.

Tack Malin ; ) Japp jag fick ditt svar. Två gånger om, till och med.

Anonym sa...

Siri har verkligen lyckats bygga ett suuuperfint hus!

//K

Mari sa...

Eller hur pappa!