tisdag, december 18, 2012

Några under granen






Det blir inga kransar på pardörrarna i år. Ingen gran ute. Inte så mycket fikabak och ingen julskinka.

Men det känns som värdsliga ting. För visst kan jag, men jag tänder hellre ljus, petar in en till vedpinne i kaminen än stressar och känner mig otillräcklig. Det är väl den dära julefriden jag vill åt.

Klapparna är inköpta. Vi köper få och genomtänkta. Och jag tycker om det. Att klura. Hitta det man verkligen vill ge, det vi tror blir uppskattat av mottagaren. Några har flyttat in under granen. 

I helgen ska de sista klapparna tullas in. Siris har redan färdigställt sina. De är finast såklart, så jag hoppas på lite hjälp från henne i helgen.


3 kommentarer:

My everyday life sa...

Imorgon ska vi plocka in granen och jag ser redan fram emot att lägga paketen där under.

Fina julklappar!

Kram Nina

Malin i Luleå sa...

Vackra ord Mari. Som alltid <3

Kram till dig :)

Mari sa...

Hej Nina. Vilken fin gran ni tagit in. Älskar bilden när dina barn fotar granen : ) Underbart!

Ha en fin jul. Och kram!

Tack fina Malin <3