fredag, augusti 02, 2013

För kärlekens skull


I morgon har vi äran att få närvara när två vänner gifter sig. Jag känner mig så glad och ärad och förvantansfylld.

Att få vara med.

Att få vara med och göra deras dag till något de alltid kommer att minnas.

Så. Kläderna är planerade. Skorna putsade, halsbandet kortat och smyckena ihopmatchade.

Nu återstår bara hårlockning, nagelmålning - och att packa ner näsdukar i handväskan.

Och när jag står där och ser de vackra människorna framför mig, skall jag tänka på mitt eget bröllop för snart fem år sedan. Sommarvärme, året-runt-kärlek.

Visst är det något visst med bröllop.

Lördag och bröllop. Jag ser så fram emot.


2 kommentarer:

Lisa sa...

Åh vilken vacker bild! (Och vackra kläder) du kommer att stråla på bröllopet;)
Det är så fantastiskt med bröllop, så mycket lycka och förväntan och vi-kan-klara-allt och livet-är-en-oändlig-fest.....själva missade vi bröllopet vi var bjudna på för att vi var på resande fot....åh, jag avundas dej som har en vigsel att närvara vid...det är så mycket kraft och glädje i dessa dagar, de räcker nästan hela året!

Mari sa...

Tack Lisa. Jo bröllop är fantastiskt och detta var one of a kind. Magiskt!

Kram,

M