tisdag, februari 11, 2014

Vardagsdagar


* * *
En massa vardag. Röda håret och mormors medaljong kring halsen.

Jobbvisioner som blir verklighet, fina middagar med familjen.





 Yogar för första gången på länge och känner hur väl mina höfter och mitt hjärta behöver det.

Landar i mig själv med skön tyngd och lätthet på samma gång.

Och så pysslar jag i det lilla. Syr ihop Siris trasiga täckbyxor. "Mamma, gillar du att sy sådant?" frågar hon. "Nja", svarar jag. "Det kanske inte mitt roligaste syprojekt, men jag tycker om känslan av att kunna laga istället för att köpa nytt och att kunna göra så att du inte behöver bli blöt."

* * *

Och så gör jag ett eget tofshalsband. Ett upphittat, sedan länge bortglömt garnnystan. Pärlor från ett för stort armband till Siri, andra från några änglar, en gång tillhörande en kasserad ljusslinga.

Så går vardagsdagarna, och jag tycker om dem.



Inga kommentarer: