onsdag, juni 25, 2014

Röda toner


* * *
Längtar till min ledighet lite nu. Till att ha tid att lyssna till sommarpratare och sy. Pyssla de där pysslen som jag inte haft tid med. Brodera med pärlor, läsa.

Och framför allt i fixarväg; Att måla om i vardagsrummet. Få strukturen att något mer likna murstocken i vardagsrummet.


Köpte ett färgfint linne till Siri, lite för långa axelband dock.

Det ska jag sy några stygn på redan ikväll, för det vill hon bära i morgon.




Loppisskor. Vet inte när jag ska ha dem, men sköna är de. Kanske får de bara stå där och göra mig glad varje gång jag ser dem.

Och så är det något med mig och broderier. Som att hjärtat tar ett extra skutt av de där stygnen.


I dag har jag ätit lunch med min mamma. Jag hade längtat efter henne, så det gjorde mig glad. Fast jag längtade efter henne igen redan när jag gick tillbaka till jobbet.

Så brukar Siri också säga.

Sedan har vi tagit en promenad till Siris skola och hämtat hennes cykel. Hållit handen. Plockat blommor, och tänkt på den andra av familjens hundar (inte vår, men en nära) som fått göra Hemi sällskap bland hundmolnen.


Inga kommentarer: