söndag, juni 22, 2014

Tre från midsommar


* * *

Vädermässigt var det mer som att fira valborg än midsommar. Tror det är första gången vi äter både lunch och middag inne. Men det blev en fin dag i alla fall, med lekande barn, pratande vuxna och en kubbmatch däremellan.

En familj sov över i sin husvagn på vår gård och därför fortsatte barnen att leka direkt vid uppstigning. Jag väcktes först av deras hund som tassade in lätt och pussade mig god morgon och sedan av två glada tjejer som kom med kaffe och skummad mjölk på sängen.

Midsommarmorgonen med gemensamfrukost övergick i dag och promenad och umgänge till eftermiddagen.

Så himla enkelt och fint och trevligt.

Nu laddar Siri inför sista fritteveckan, och jag, jag har två veckor kvar att jobba. Dessa två skall jag göra det bästa av. Fast mina tankar mest snurrar kring snäckor och stygn och pyssel.

Det är ett tecken på att sinnet får flyga fritt, när det finns energi över att tänka på sådant.


Sommartårta på mandelmassa och majsmjöl. Med lemon curd, vit choklad- och gräddfilslager innan spritsad grädde och svenska jordgubbar.

Det är ju ändå midsommarhelg.


Fina Tomas.


Inga kommentarer: