torsdag, augusti 21, 2014

Att knyta


* * *
Mina bästa örngott är de som man stänger med knappar. Även om det är lite bökigt när man byter sängkläder, så stör jag mig annars på {den världsliga saken} att innerkudden gärna tittar ut. Speciellt gör det ont i mitt öga när vi har sådana örngott i soffan. Och jag gillar att ha vanliga sovkuddar och sängkläder i vardagsrummet. Det känns extra inbjudande då, tycker jag.

I alla fall. Istället för att byta ut örgotten så köpte jag bomullsband på metervara och tråcklade fast egna stängningsanordningar. Enklare än att börja med knappar och knapphål på något vis.

Den svarta kudden i soffan fick extra pynt med som plingor som jag surrade fast i grov tråd.

När någon av mina älskade rör på sig där i soffan, så plingar det nästan alltid lite fint och hemtrevligt numera.







Inga kommentarer: