söndag, augusti 24, 2014

Att låta benen gå


Jag och Angela, pappas sambo.


* * *
I helgen har jag gjort annat än att tänka och känna så mycket. Lördagen ägnade vi åt att skruva ner allt i vardagsrummet. Tömma det stora skåpet, som nu är utburet på verandan. 

Sedan har jag skrapat innertaket, som spruckit på sina ställen. Latexfogat. Spacklat väggarna. Så nu börjar det mesta tråkgörat vara färdigt. Kvar är det roliga som att måla, och bygga nya hyllor.

I dag har jag ägnat förmiddagen åt att cykla sju mil på min gamla racerhoj, som jag inte använt sedan jag var tretton. PT-trampen bjöd på helt okej väder och nu sitter jag här. Varmduschad, mätt i magen och rätt så skönt trött i kroppen.


3 kommentarer:

Kurt Lundberg sa...

Bra cyklat i dag Mari

Mari sa...

Tack och detsamma!

Anonym sa...

Keep on writing, great job!

Also visit my blog :: alcohol test